czwartek, 2 stycznia 2014

Year of PAPPARAZZI - 2013!


W tym roku nie jestem hipsterem (jako bloger oczywiście, bo w życiu trzeba być ironicznym) więc jest i podsumowanie minionego roku. Jako, że w lutym postanowiłem założyć konto na last.fm i scrobble w jakiś 90% pokazują stan słuchanej muzyki (pozostałe to to, co słuchałem na telefonie i odtworzenia ze stycznia) ułatwiło to stworzenie tego posta. Po małym ogarnięciu wpisów z okresu listopad 2012-luty 2013 w głowie zaświeciła potężna żarówa "To tym się zachwycałem kupę czasu". Pozostało zrobić selekcję i pociąć się 100 razy by wybrać ulubieńców roku. 

WYKONAWCY

To był chyba najprostszy wybór ze wszystkich jakie się znalazły w tym rankingu:

10. John Mayer
9. Lorde
8. Florence + the Machine
7. Lana Del Rey
6. Justin Timberlake
5. Skylar Grey
4. The Pretty Reckless
3. Aerosmith
2. Beyoncé
1. Adele

Pierwsza trójca nie powinna nikogo zdziwić. Z Adele spędziłem większość swojego czasu, a bywały tygodnie gdzie słuchałem tylko Adele (no dobra - oglądałem jeszcze jej koncerty i w niewielkich ilościach słuchałem innej muzyki). Beyoncé poza wydaniem świetnego albumu kilka tygodni temu rządziła w moim odtwarzaczu genialnym 4, w którym po dziś dzień jestem zakochany. Uwielbiam też jej I Am... World Tour i dość często to właśnie leciało w głośnikach. Aerosmith miało dużo więcej niż lastowe 1000 odtworzeń, ponieważ przygotowując "Back To ROCK" nie przeskroblowałem ani jednego utworu, a każdą płytę przesłuchałem kilkukrotnie. To były genialne dni :D Lorde jest moim debiutem roku, Florence + the Machine od lata moim największym dramatem (jak ja mogłem tego wcześniej nie znać?!). Justin Timberlake wywołał pozytywną burzę swoim dwupłytowym powrotem, a Skylar Grey stała się jedną z moich ulubionych artystek. 

ALBUMY

15. Rock Of Ages Original Motion Picture Soundtrack
14. Talk A Good Game (Kelly Rowland)
13. Don't Look Down (Skylar Grey)
12. Born To Die - The Paradise Edition (Lana Del Rey)
11. Music From Baz Luhrmann's Film The Great Gatsby
10. 4 (Beyoncé)
9. Ceremonials (Florence + the Machine)
8. 21 (Adele)
7. Light Me Up (The Pretty Reckless)
6. Music From Another Dimension! (Aerosmith)
5. The 20/20 Experience - The Complete Experience (Justin Timberlake) 
4. Beyoncé (Beyoncé)
3. Pure Heroine (Lorde)
2. Równonoc - Słowiańska Dusza (Donatan)
1. Live At The Royal Albert Hall (Adele)

Z większości propozycji nie muszę się tłumaczyć - uwielbiam r'n'b więc płyty Kelly czy Bey są oczywiste. Obie nagrały świetny materiał, a płyta 4 po dziś dzień jest ze mną niemal non-stop. TPR oraz F+TM to moje odkrycia roku, Del Rey i Lorde to królowe alternatywy, a Adele jest najcudowniejsza na świecie :) Do tego dochodzą dwa soundtracki: ten do Gatsby'iego to najlepszy jaki słyszałem w tym roku, a Rock Of Ages to zbiór pozytywnej energii tak bardzo potrzebnej rano. 

UTWORY

30. Coldplay feat. Rihanna - Princess Of China (Acoustic)
29. Aerosmith feat. Carrie Underwood - Can't Stop Loving You
28. John Mayer - Wildfire
27. Beyoncé - Partition
26. Skylar Grey - Wear Me Out
25. Beyoncé - I Was Here
24. Adele - Someone Like You
23. Aerosmith - I Don't Want To Miss A Thing
22. Aerosmith - We All Fall Down
21. The Pretty Reckless - Going To Hell
20. Lana Del Rey - Summertime Sadness
19. Lady Gaga - MANiCURE
18. John Mayer feat. Katy Perry - Who You Love
17. JAY Z feat. Beyoncé - Part (II) On The Run
16. Lana Del Rey - National Anthem 
15. Aerosmith - What Could Have Been Love
14. Kelly Rowland - Dirty Laundry
13. Justin Timberlake - Drink You Away
12. Justin Timberlake - Blue Ocean Floor
11. Beyoncé feat. Drake - Mine
10. Lorde - Royals
9. Skylar Grey - Words
8. The Pretty Reckless - Heart
7. Justin Timberlake - Mirrors
6. Beyoncé - Love On Top
5. Lana Del Rey - Young & Beautiful
4. Florence + the Machine - Over The Love
3. The Pretty Reckless - Burn
2. Skylar Grey - Invisible
1. Adele - I Can't Make You Love Me

To była najtrudniejsza część i nawet teraz nie do końca jestem pewien niektórych wyborów. Jednak trudno nie docenić pewnych propozycji, a te bardziej kontrowersyjne (tak przeczuwam) to:

- Piosenki Adele - każda smutna, a jeden z nich to "tylko" cover, ale prawdę mówiąc oglądając ten koncert potrafię się popłakać (głównie słuchałem lub oglądałem koncert).
- Burn od TPR - prawie dwuminutowy fragment piosenki, który okazał się być tylko wstępem do nieznanego do tej pory utworu, a szkoda bo jest piękny.
- Tak bardzo Beyoncé/Skylar Grey/Aerosmith/Lana Del Rey - nie potrafię wykreślić żadnego utworu gdyż z każdym spędziłem w tym roku wiele godzin i ta lista bez nich byłaby po prostu fałszywa. PS. Love On Top jest prawdopodobnie najczęściej odtwarzanym "pozytywnym" utworem w ostatnim roku <3
- Drink You Away - według mnie najlepszy track na drugiej części 20/20 Experience. Urywa dupsko i koniec.
- Katy Perry tylko u John'a Mayer'a - mimo pozytywnej recenzji Prism nie potrafię wrzucić w TOP 30 jakiegokolwiek innego utworu Katy. To jest ładne, prawdziwe i pasuje do reszty jak nic innego.
- Princess Of China - niemal zapomniałem o tej piosence i mimo, że nie był to mój wielki prywatny hicior ta wersja zasługuje na uznanie. Jest cudna :)

Jakieś sugestie, a może któraś pozycja Was jakoś szczególnie razi lub zgadzacie się w 100%? Czekam na komentarze jak nigdy dotąd :D

19 komentarzy:

  1. Świetne podsumowanie! Bardzo lubię poznawać gusty innych osób, to bardzo edukacyjne :)

    P.S. Zastanawiam się jaki jest odsetek przyszłych inżynierów biomedycznych pośród blogerów muzycznych :) Chyba nie taki mały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Nie wiem jak interpretować ten "PS." :( Też studiujesz inżynierię biomedyczną? :D

      Usuń
    2. Tak się jakoś złożyło :D

      Usuń
    3. o.O a na jakiej uczelni? jak na pwr to możliwe, że się mijamy na korytarzach :p
      napisz kiedyś na pw jak Ci się te studia podobają ;)

      Usuń
    4. Raczej byśmy się znali, bo chyba jesteśmy z tego samego samego rocznika. Ja studiuję na PW :)
      Koniecznie musimy przedyskutować naszą edukację! Ach, będę mógł się pochwalić znajomościami :D

      Usuń
  2. Jako że Paramore to mój ulubiony zespół, dziwię się, że nie ma tam ich nowego albumu.
    Co do reszty zgadzam się w 100% i całkowicie popieram :)

    P.S.
    Jesteś z Wrocka?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie piłowałem Paramore aż tak aby znaleźli się w tym rankingu (ale nagrali świetny album i dostali 5/6 więc wszystko w porządku) :D

    Tak, jestem z Wrocławia (przecież masz mnie na fejsie, więc wiesz dużo więcej :p )

    OdpowiedzUsuń
  4. Soundtrack do Igrzysk wyżej o tę pół gwiazdki, bo Gatsby był bardziej reklamowany i dużo obiecywał. A tymczasem takich naprawdę porządnych piosenek było trzy - Sia, Flora i The xx. No i w dół ten 'statek' pociągnęła jęcząca Beyonce w piosence TEJ Amy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słuchamy podobnej muzy. Cieszę się z obecności Adele, Lany Del Rey i oczywiście The Pretty Reckless.

    Zapraszam na nową recenzję na blogu namuzowani.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Moją królową roku jest bez dwóch zdań - nie wierzę, że to mówię - Lana Del Rey. "Born To Die" i "Paradise" słucha(ła)m bo znudzenia: "Cola", "Radio", "Ride", "Summertime Sadness"... Wszystko. Dwa albumy z 2013 jakie przesłuchałam to "BE" Beady Eye i "Pure Heroine" Lorde, nie mam co wybierać. U mnie nowa notka, zapraszam i pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że w przeciwieństwie do wielu innych osób (np. mnie xD) połączyłeś nowe albumy ze starymi i w prosty sposób pokazałeś, co zachwycało cię w minionych miesiącach.

    Nowa recenzja na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczynajac od wykonawcow to cieszy mnie ze ujales w zestawie Johna Mayera, Skylar Grey i Aerosmith. Jesli chodzi o albumy to podobnie, tylko jeszcze plus nowa Beyonce, naprawde mi podeszla. Co do nagran to jest w twojej 30- ce napewno kilka ktore takze wzialbym ze soba od razu. Ogolnie fajne podsumowanie. Byle wiecej takich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nowa Bey jest na czwartej pozycji ;) Raz do roku chyba starczy podsumowań :D

      Usuń
  9. Beyonce + Lorde :3
    Justin też super, ale ostatnio stwierdziłem, że nie cierpię "Drink You Away" :>

    Nowa recenzja: "Ten" Gabriella Cilmi @ http://Fizzz-Reviews.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam takie podsumowania! Ale tylko przeglądać u innych osób, bo samej mi się nie chce stworzyć :D
    Zapraszam na nowego posta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nowe wydanie magazynu MadHouse na http://The-Rockferry.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapraszam na nową recenzję na blogu namuzowani.blog.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie nowy post, zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń